Responsive Menu
+46 821 16 70 info@astondental.se

Tandhygienist i Stockholm

Bred kunskap inom tandvård

Letar du efter en tandhygienist stockholm? Då kan vi på Astondental hjälpa dig. En tandhygienist arbetar med att förebygga och minska risken för olika tandsjukdomar och besvär. På Astondental hjälper vår tandhygienist stockholm dig att behandla till exempel karies, tandlossning och borttagning av tandsten. Våra tandhygienister kan ställa diagnoser och även gör riskbedömningar av karies, tandlossningssjukdomar och tandköttsinflammation. Hos oss på Astondental hjälper vi dig med att ta bort beläggningar, tandsten och fyllningsöverskott. Vår tandhygienist Stockholm ser till att dina tänder är i ett bra skick och att du har en god munhälsa.

Det kan finns många anledningar till varför du behöver gå till en tandhygienist stockholm. En vanlig orsak är att vilja ta bort tandsten. Om du har lätt för att få tandsten så behöver det avlägsnas regelbundet. En tandhygienist stockholm kan hjälpa dig med borttagning av tandsten och även ge dig bra information om hur du bäst tar hand om din munhygien. Eftersom tandsten kan leda till andra besvär i framtiden så är det viktigt att gå till en tandhygienist stockholm. Du kommer att få hjälp att hitta bra rutiner för att få en god munhälsa som kan bidra till friska och hälsosamma tänder. Tandhygienister är experter på tandvård och skötsel.

Hos oss på Astondental kommer en tandhygienist stockholm hjälpa dig med att ta bort beläggningar på tänderna och även fyllningsöverskott. De rengör och polerar även djupa fickor. Vi på Astondental är alla utbildade och mycket erfarna inom vårt yrke. Vi använder modern teknik och håller oss uppdaterade om det senaste inom tandvården. Hos oss är du i trygga händer. När du går till en tandhygienist stockholm på Astondental kommer du att välkomnas av trevlig och kunnig personal. Vår klinik ligger centralt så det är lätt att hitta till oss. Du är välkommen att kontakta oss så bokar vi in en tid hos en tandhygienist stockholm.